تاريخ : 11 / 6 / 1391برچسب:, | 6:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: بیانیه نهایی اجلاس جنبش عدم تعهد در 11 بند که در آن به مسائل متنوعی از جمله بحران های سیاسی و اقتصادی، موضوع فلسطین، دارا بودن حق انرژی صلح آمیز هسته ای و صلح پایدار جهانی اشاره شده است، منتشر شد.

خبرگزاری فارس: متن کامل «بیانیه تهران» اجلاس تاریخی جنبش عدم تعهد
گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس ،متن بیانیه شانزدهمین نشست سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران درتاریخ 9 – 10 شهریور 1391 به این شرح است:



ادامه مطلب

عقاب نیوز :

رييس‌جمهور زيمبابوه اعلام كرد رياست ايران بر جنبش عدم تعهد، خبر بسيار خوبي است كه به 4 دليل باعث اميدواري كشورهاي عدالتخواه، آزادي خواه و استقلال طلب شده است.

 

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) موگابه كه عصر روز پنجشنبه به ديدار رهبر معظم انقلاب اسلامي رفته بود سخنراني ايشان در جلسه افتتاحيه را، عالي، آموزنده داراي نكات فلسفي عميق و تحرك آفرين خواند و گفت: ما بسيار خوشحاليم كه رياست جنبش به كشوري سپرده شده كه كارنامه درخشاني در مبارزه با قدرت‌هاي استكباري غرب دارد.

 

رييس‌جمهور زيمبابوه، برخورداري جمهوري اسلامي ايران از فلسفه‌اي انقلابي، پرهيز ايران از تكيه بر حرف و شعار و تأكيد بر اقدام عملي را از ديگر دلايل خرسندي فراوان كشورهاي آزادي خواه جهان از رياست ايران بر جنبش عدم تعهد خواند و گفت: اين موقعيت، فرصت خوبي براي گسترش بيشتر روابط دوجانبه نيز به شمار مي‌رود.

 

موگابه با انتقاد شديد از دروغ‌هاي بزرگ غربي‌ها درباره دفاع از حقوق بشر، قانون و دموكراسي افزود: پيشينه امريكا، انگليس و فرانسه و رفتار دوگانه آن‌ها در قبال تحولات منطقه خاورميانه نشان مي‌دهد غربي‌ها فقط به دنبال منابع نفتي هستند.

 

رييس‌جمهور زيمبابوه عملكرد غرب در سوريه را نشان دهنده نقشه چيني آن‌ها براي تضعيف جمهوري اسلامي ارزيابي كرد و افزود: بسيار مضحك است كه غربي‌ها، ايران را به تلاش براي دستيابي به سلاح هسته‌يي متهم مي‌كنند.

 

رهبر انقلاب اسلامي پس از شنيدن سخنان رييس‌جمهور زيمبابوه با تجليل از استمرار روحيه انقلابي ايشان خاطرنشان كردند: حدود 25 سال قبل كه در اجلاس عدم تعهد در هراره شركت كرده بودم شما با همين روحيه انقلابي، تأكيد كرديد بقيه اعضاي جنبش عدم تعهد فقط حرف مي‌زنند و تنها جمهوري اسلامي ايران است كه عمل مي‌كند و اكنون فرصتي است تا با همكاري يكديگر، همه اعضاي جنبش را به اقدام عملي دعوت و هدايت كنيم.

 

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين با استقبال از توسعه مناسبات خاطرنشان كردند: ما قدرت واقعي را در تقويت اراده ملي و پيشرفت‌هاي علمي – اجتماعي مي‌دانيم نه سلاح اتمي.



تاريخ : 9 / 6 / 1391برچسب:, | 6:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

وزیر خارجه لبنان در گفتگو با خبرنگاز خبرگزاری مهر در حاشیه اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران سخنان مقام معظم رهبری در این جنبش را حکیمانه توصیف کرد.

به گزارش  خبرگزاری مهر، عدنان منصور وزیر خارجه لبنان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری مهر مستقر در ستاد خبری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران اظهار داشت: سخنان آیت الله خامنه ای در اجلاس جنبش عدم تعهد حکیمانه بود.

وی با بیان این مطلب افزود که این سخنان حاوی رهنمودهای بسیاری بود که باید مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.

شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد به میزبانی ایران امروز با مشارکت سران و مقامات 120 کشور جهان در تهران آغاز به کار کرد و فردا به پایان خواهد رسید.



عقاب نیوز :

 
 

متن کامل فرمایشات رهبر معظم انقلاب در افتتاحیه اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در تهران

تهران - حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز پنجشنبه درآیین گشایش شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در تهران فرمایشات مهمی بیان فرمودند .

متن کامل فرمایشات رهبر معظم انقلاب در افتتاحیه اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در تهران

فایل کامل صوتی

 

بقیه در ادامه مطلب :



ادامه مطلب
تاريخ : 9 / 6 / 1391برچسب:, | 3:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خانواده‌هاي شهداي هسته‌يي گلي را به نشانه صلح و دوستي به بان‌كي‌مون تقديم كردند . 

به گزارش ايسنا، خانواده شهداي هسته‌يي كشورمان علي‌محمدي، احمدي‌روشن و رضايي‌نژاد كه در مراسم افتتاحيه شانزدهمين اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها حضور داشتند، از بان‌كي‌مون درخواست ملاقات كردند،اما سخنگوي بان‌كي‌مون اعلام كرد كه به علت برنامه‌هاي فشرده دبير كل سازمان ملل امكان اين ملاقات وجود ندارد. 
 
سخنگوي بان‌كي‌مون تاكيد كرد كه ما بارها مقوله ترور را محكوم كرده‌ايم، ولي آقاي بان‌كي‌مون به علت كمبود وقت و ديدارهاي جانبي كه دارند در حال حاضر امكان ديدار با اين خانواده‌ها را ندارند. 
 
در پي اين موضوع خانواده‌هاي شهداي هسته‌يي گلي را به سخنگوي بان‌كي‌مون تقديم كردند و از او خواستند اين گل را به نشانه صلح و دوستي به بان‌كي‌مون اهدا كند. 



تاريخ : 9 / 6 / 1391برچسب:, | 8:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

رییس جمهور مصر تاکید کرد: مصر ایران را به عنوان شریک استراتژیک خود دانسته و معتقد است باید همه با نگاهی مثبت به آینده‌، برای تحولات منطقه‌ای شرایط مناسبی را فراهم آورند.
به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد بعدازظهر امروز پنجشنبه در حاشیه شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو عدم تعهد در دیدار محمد مرسی رییس‌جمهور مصر با بیان اینکه ملت ایران مردم مصر را برادران خود می‌دانند، اظهار داشت: ملت مصر ملتی بزرگ و صاحب فرهنگ و تمدن بوده و وجوه مشترک فراوانی میان مردم ایران و مصر وجود دارد.
رییس‌جمهور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران و مصر فرهنگ بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند، تصریح کرد: مطمئناً جایگاه ملت مصر بالاتر از آن چیزی است که تا امروز در اختیار آنها بوده است و اگر چه در ابتدای راه تحولات قرار دارند، اما یقیناً ملت مصر این تحولات را سریع‌تر پشت سر گذاشته و جایگاه واقعی خود را در منطقه و جهان باز خواهد یافت.



ادامه مطلب
تاريخ : 9 / 6 / 1391برچسب:, | 7:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

دیدار امام‌علی رحمان رئیس‌جمهور تاجیكستان با رهبر معظم انقلاب.







تاريخ : 9 / 6 / 1391برچسب:, | 4:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

سران جنبش عدم تعهد با حضور در محوطه محل برگزاری اجلاس سران نم عکس یادگاری گرفتند.

به گزارش مهر، سران کشوهای عضو جنبش عدم تعهد در پایان مراسم افتتاحیه اجلاس سران این جنبش در سالن اجلاس سران عکس یادگاری گرفتند.










اجلاس سران عدم تعهد صبح امروز با سخنرانی رهبر معظم انقلاب آغاز شد. در این مراسم محمد مرسی، رئیس جمهور مصر و محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان سخنرانی کردند و ریاست سه ساله این جنبش به رئیس جمهور ایران واگذار شد.



تاريخ : 8 / 6 / 1391برچسب:, | 5:57 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

مقامات کشور اندونزی در حال خارج شدن از هواپیمای متعلق به نیروی هوایی این کشور در فرودگاه مهرآباد هستند. خلبان این پرواز به احترام کشور میزبان پرچم ایران را از درون کابین به بیرون نصب کرده است. این عمل عمدتا در پروازهای اینچنینی در سطح دنیا برای احترام به کشور میزبان انجام می شود.



تاريخ : 8 / 6 / 1391برچسب:, | 6:19 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

رييس‌جمهور سودان به منظور شركت در اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها دقايقي پيش وارد فرودگاه مهرآباد شد.

به گزارش ايسنا، مستقر در فرودگاه مهرآباد، عمرالبشير رييس‌جمهور سودان در راس هياتي عالي‌رتبه براي شركت در اجلاس تهران وارد فرودگاه مهرآباد شد.
 
وي در بدو ورود مورد استقبال حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و مجتهد زاده رييس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري قرار گرفت.
 
اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها طي روزهاي نهم و دهم شهريور ماه در سالن اجلاس سران به ميزباني تهران برگزار مي‌شود و ورود سران كشورهاي عضو اين جنبش همچنان به تهران ادامه دارد.



تاريخ : 8 / 6 / 1391برچسب:, | 8:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

رئیس جمهور تاجیکستان برای حضور در شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد دقایقی پیش وارد تهران شد.

به گزارش فارس، دقایقی پیش «امام علی رحمان» رئیس جمهور کشور تاجیکستان برای شرکت در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در رأس هیئتی 25 نفره وارد تهران شد.

بنا بر این گزارش، در بدو ورود رئیس جمهور تاجیکستان سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استقبال این شخصیت سیاسی رفت.

رحمان قرار است در سفر دو روزه خود به تهران علاوه بر شرکت در شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با مقامات سیاسی کشورمان نیز دیدار کند.



تاريخ : 8 / 6 / 1391برچسب:, | 8:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: نخست‌وزیر هند، عصر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری فارس: ملاقات نخست‌وزیر هند با رهبر معظم انقلاب

-------------------------------

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، موهان سینگ نخست‌وزیر هند عصر امروز چهارشنبه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب دیدار و گفت‌وگو کرد.



تاريخ : 8 / 6 / 1391برچسب:, | 8:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

آفتاب: بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد، عصر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌گو کرد.

به گزارش فارس به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد، عصر امروز چهارشنبه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌گو کرد.
 



تاريخ : 7 / 6 / 1391برچسب:, | 4:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

قرار است عصر امروز (سه‌شنبه) در آخرین ساعات اولین روز نشست وزیران خارجه عضو نم، آرمیتا رضایی‌نژاد و علیرضا احمدي روشن فرزندان شهیدان داریوش رضایی‌نژاد و مصطفي احمدي روشن برای گرامیداشت یاد پدران شهیدشان با شاخه گل به دیدار میهمانان و مقامات حاضر در نشست وزیران خارجه نم بروند.



تاريخ : 7 / 6 / 1391برچسب:, | 10:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

اجلاس وزرای خارجه عضو جنبش عدم تعهد با ورود مهمانان و خواندن سرود ملی جمهوری اسلامی دقایقی پیش آغاز شد.

به گزارش سرویس سیاسی برنا، اجلاس وزرای خارجه عضو جنبش عدم تعهد با ورود مهمانان و خواندن سرود جمهوری اسلامی دقایقی پیش با سخنرانی وزیر امورخارجه مصر به عنوان رییس کنونی اجلاس این مراسم آغاز شد.

پس از سخنرانی وی، ریاست اجلاس وزاری خارجه به وزیر امورخارجه کشورمان سپرده می‌شود.

سپس علی اکبر صالحی به عنوان دبیر این اجلاس سخنرانی خواهد کرد.

با اتمام این برنامه خبرنگاران از سالن اجلاس خارج می‌شوند و مذاکرات پشت درب‌های بسته ادامه می‌یابد.

قرار است در پشت درهای بسته مباحثه‌ای در مورد صلح پایدار در سایه مدیریت جهانی صورت گیرد.

در جلسه بعد از ظهر نیز مباحثه در مورد دستور جلسه صبح ادامه می‌یابد.

پس از پایان این مباحثه وزاری کمیته فلسطین نشستی برگزار خواهند کرد.

در آخرین ساعات جلسه امروز اسناد خورجی جهت ارایه در شانزدهمین اجلاس سران مورد تصویب وزاری خارجه قرار می‌گیرد.
 



تاريخ : 7 / 6 / 1391برچسب:, | 2:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 

شبكه خبری زی نیوز هند: برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران بیانگر شكست سیاست های امریكا در اعمال تحریم ها و جنجال های تبلیغاتی علیه ایران است.

 

به گزارش سرویس سیاسی برنا، شبكه خبری هندی زی نیوز كه مجموعه‌ای بزرگ از رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری در هند است، روز سه شنبه در گزارشی در مورد برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد نوشت: در حالی كه كشورهای غربی در تلاش برای بی اهمیت جلوه دادن ایران در برگزاری این اجلاس هستند تهران آن را به عنوان یک پیروزی بزرگ دیپلماتیک می بیند.

زی نیوز نوشت: آمریكا و كشورهای غربی ایران را به تلاش برای تولید سلاح‌های هسته‌ای متهم می‌كنند درحالی كه تهران به شدت و با صراحت این ادعاها را رد كرده و همواره اعلام می‌كند دارای برنامه هسته‌ای صلح آمیز است.

دراین گزارش آمده است، آمریكا هدف تهران از میزبانی اجلاس 120 كشور را برای حمایت از مواضع خود در زمینه‌های هسته‌ای و سوریه می‌داند و حتی به صورت علنی از 'بان كی مون 'دبیر كل سازمان ملل متحد خواسته است تا در این اجلاس حضور نیابد اما وی برخلاف انتظارات آمریکا در این اجلاس شرکت می‌کند.

زی نیوز نوشت: نخست وزیر سوریه نیز به احتمال زیاد در اجلاس سران حضور پیدا می‌كند.

به نوشته زی نیوز، هند مخالف آمریكا برای مداخله در سوریه برای تغییر رژیم در این كشور است و سوریه یكی از مسائل اصلی در اجلاس تهران خواهد بود.
 

 



عقاب نیوز :

نمايشگاه فناوري هسته‌يي در حاشيه‌ نشست وزيران خارجه‌ كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها در تهران بر پا شد.

يكي از اعضاي برپا كننده‌ نمايشگاه فناوري هسته‌يي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با تشريح فعاليت‌هاي اين نمايشگاه اظهار كرد:‌ طي سال‌هاي اخير به دليل مشكلات بين‌المللي و تحريم‌ها عليه كشورمان واردات بسياري از راديوداروها به كشور قطع شد. بر همين اساس متخصصان و پژوهشگران سازمان انرژي اتمي ايران طي چند برنامه‌ ضربتي اقدام به توليد و تجاري‌سازي اقلام مهم راديودارويي كشور كردند كه از جمله اين راديوداروها، يد 131 و تكنسيوم 99M است.

وي افزود: همچنين طي 3 سال اخير با پشتيباني معاونت علمي رياست جمهوري و به مجري‌گري‌ پژوهشگاه علوم و فنون سازمان انرژي اتمي ايران طرح توليد و تجاري‌سازي 15 قلم راديوداروي جديد براي مصارف درمان و تشخيص سرطان، بيماري‌هاي عفوني و بيماري‌هاي رماتيسمي آغاز شد كه مراحل باليني 8 قلم از آنها به پايان رسيده و موارد ديگر فاز نهايي خود را طي مي‌كنند.



تاريخ : 7 / 6 / 1391برچسب:, | 12:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست وزرای کشورهای عدم تعهد گفت که سطح اجلاس تهران با سطح نشست‌های سازمان ملل برابری می‌کند.

خبرگزاری فارس: سطح اجلاس تهران با سطح نشست‌های سازمان ملل برابری می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس مستقر در سالن اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، «رامین مهمانپرست» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران و همچنین سخنگوی اجلاس سران جنبش عدم تعهد در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست وزرای کشورهای عضو جنبش عدم تعهد گفت: سطح اجلاس تهران با سطح نشست‌های سازمان ملل برابری می‌کند.

وی در ادامه افزود: تاکنون 50 وزیر خارجه و 75 وزیر و معاون به اجلاس تهران آمده‌اند.

یکشنبه و دوشنبه نشست کارشناسان جنبش عدم تعهد در تهران برگزار شد و امروز سه شنبه نشست وزرای خارجه کشورهای عدم تعهد آغاز به کار کرد و تا فردا ادامه دارد.

شانزدهمین نشست سران عدم تعهد نیز روزهای پنجشنبه و جمعه نهم و دهم شهریور ماه در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

 



تاريخ : 7 / 6 / 1391برچسب:, | 2:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :



صفحه قبل 1 صفحه بعد